Freitag, 14. Januar 2011

Ich bau einen Kalender / I built a calendar

In einem Forum gibt es eine Aufgabe: jeden Monat ein Kalenderblatt nach Vorgaben zu basteln. Ich fand die Idee klasse und habe mich nun endlich drangesetzt. Da man ja die Kalenderblätter dann meistens wegschmeißt, dachte ich mir ich mach es anders. Mein Kalender hat eine Einstecktasche in die ich eine Karte stecke. So hat man jeden Monat eine Karte zum verschicken und auch noch den Kalender.

In a forum we have a new task to built every month a calendersheet with a inspiration which is given. So normally you put away the old sheets, but I think this is not a good idea with such a lovely gift. So I decided to make it different: my calendar has a pocket to put in a card. So you have every month a card and the calendar sheet:


Kalender ohne Karte / calendar without card



nur die Karte / only the card



und eine Fee braucht ja auch Glitter / and a fairy needs glitter


The senitment says:

I am the little new year fairy
I stick into the deep snow,
that's why I sent you from the distant
a hand full of magic stars, they will bring a lot of luck for the new year (sorry about my terrible english, in German it rhymes)


Moving along with the times - make your dreams
Crafty creations - new beginnings
Stampavie and more - glitter
Papertake weekly - frosty
Lexis creations - say it with love ( the sentiment means a lot of love)



Liebe Grüße / hugs

Kommentare:

  1. Eine supercolle Idee...ich habe meinen Kalender vom letzten Jahr noch hierrumstehn, wiel ich ihn zum Verschmeißen zu schade finde, aber so richtig was anfangen kann ich damit auch nciht mehr....den nächsten mache ich so wie du....kluges Mädchen!!..gg

    lg dir
    Veronika

    AntwortenLöschen
  2. Das ist eine ganz tolle Idee und die Umsetzung klasse.....
    LG:Karin

    AntwortenLöschen
  3. eine super tolle Idee und deine Umsetzung gefällt mir gut.

    Lieben Gruß
    Anja

    und einen guten Start ins Wochenende

    AntwortenLöschen
  4. Just gorgeous, love the fairies!!

    Thank you for sharing with us at MAWTT this week, good luck!
    Hugs Shell xx

    AntwortenLöschen
  5. Gorgeous calendar!! Love it!! Thanks for playing the Crafty Creations challenge!
    smiles,Deena

    AntwortenLöschen
  6. Beautiful calendar Franka, love the fairy.
    Thanks for playing with us at MAWTT this week and good luck.
    Hope you've had a great weekend and that all your dreams come true.
    luv and hugs {brenda} xoxox

    AntwortenLöschen
  7. This is a gorgeous creation - that fairy is soo cute!! I love the colours you have used.

    Thanks for joining us over at Lexi's Creations - good luck in the challenges.

    Why not pop on over to my blog? I have candy available until the 31st.
    Lou Mac. xo

    AntwortenLöschen
  8. Beautiful idea and perfect layout i love it :D Thanks for playing at LC

    hugs Lexi xxx

    AntwortenLöschen
  9. Beautiful!! Thanks so much for joining us at Paertake Weekly and hope you will join us again next week!
    hugs, Sharon

    AntwortenLöschen